Læringsmål 1
1
Jeg beskriver ud fra givne deskriptorer og diagrammer et datasæt
2
Jeg udvælger relevante deskriptorer og diagrammer til beskrivelse af såvel grupperede som ikke-grupperede datasæt
3
Jeg analyserer og tolker et datasæt ud fra sættets deskriptorer og diagrammer
Læringsmål 2
1
Jeg beskriver diagrammer med både brøk og procent
2
Jeg udvælger og vurderer diagrammers styrkesider og svage sider
3
Jeg redegør for manipulerende virkemidler ved præsentation og beregning af data
Læringsmål 3
1
Jeg gennemfører og simulerer en stikprøveundersøgelse
2
Jeg redegør for stikprøvers usikkerhed bl.a. ved hjælp af digitale værktøjer
3
Jeg redegør for om en udtagelses størrelse er repræsentativ
Læringsmål 4
1
Jeg redegør for udfaldsrum og hændelse i et eksperiment
2
Jeg anvender tællemodeller og beregning til at finde kombinatoriske muligheder ved enkle hændelser
3
Jeg forklarer, hvordan jeg beregner sandsynlighed herunder ved brug af modeller som chancetræer og tællestrategier
Læringsmål 5
1
Jeg beregner kombinatoriske muligheder ved enkle hændelser
2
Jeg redegør for om en hændelse har en jævn og ujævn sandsynlighed
3
Jeg forklarer, hvordan jeg ved hjælp af frekvensberegninger angiver en sandsynlighedsvurdering